středa 14. října 2020

Přírodní kosmetika v těhotenství

Začátkem prosince se nám narodí druhé miminko. A tak jsem si říkala, že vám ukážu své rituály a produkty, na které nedám dopustit v péči o tělo. 

Tento příspěvek vznikl ve spolupráci s Nuspring, internetovým obchůdkem s přírodní kosmetikou. Většinu produktů, které vám ukážu, však už používám nějakou dobu, mám je ozkoušené a koupila bych si je pro sebe i nebýt této spolupráce. 


Už od začátku těhotenství piju každý den Těhotenský čaj od Nobilis Tilia. Teď, ve 34. týdnu ho vyměním za Předporodní čaj s maliníkem a jahodníkem (ten přispívá k hladšímu průběhu porodu) a po porodu zase za Čaj pro kojící maminky, který napomáhá tvorbě mateřského mléka. Všechny tyhle čaje jsem pila už když jsem před dvěma lety čekala Jeníčka. Chuťově jsou moc dobré a je to takový můj každodenní rituál.

Protože se Jéňovi podařilo rozbít mi mou milovanou skleněnou láhev MyGoodGlass, nahradila jsem ji touhle meruňkovou lahví Equa. Je vyrobená z tritanu (zjednodušeně něco jako plast, který do vody nepouští své částečky). Dá se do ní dát i teplý (ne vroucí) čaj, dobře se z ní pije i dvouletému dítěti a opravdu ji používám každý den, když jdeme s Jéňou na hřiště a na procházku. V zimě ji možná nahradím termoskou na čaj, ale po zbytek roku je perfektní. Jedinou výtku mám k víčku a pítku, ty jsou vyrobené z běžného plastu a občas z nich cítím trochu zatuchlinu.




Mýdlo Khadí s bergamotem, šalvějí a mandarikovou vůní mám na mytí těla, rukou a někdy i obličeje. Doma už téměř nepoužíváme jiná než tuhá mýdla a jsme s nimi moc spokojení. 

Po koupeli si celé tělo, ale obzvlášť své neustále se zvětšující břicho, namažu masážní kostkou od Ponia, která má velmi příjemnou strukturu a na kůži hezky taje. Její vůně je jemná, květová a nevtíravá, na příliš silné vůně si nepotrpím.



Květové vody s růží a levandulí používám teprve od léta, ale nedám na ně dopustit. Používám je na péči o obličej. Přijde mi, že obě dvě pleť zklidní a jsou vhodné i na mou suchou a citlivou pokožku. Já je střídám podle nálady, ale růžovou mám o něco raději. Budu si ji s sebou brát i k porodu, protože voní prostě pohádkově. Květovou vodu používám po čistění pleti a často ji míchám s pleťovým olejem, který se pak lépe vstřebává.



Mým posledním každovečerním rituálem je aromadifuzér. Stojí na komodě v ložnici a na noc do něj nakapu pár kapek éterického oleje. Mé nejoblíbenější jsou momentálně mandarinka a bergamot. A pak také skořice, levandule, rozmarýn a eukalyptus. Aromadifuzér je moc dobrý pomocník na zvlhčení vzduchu v ložnici a také když jsme nemocní, vůně jako tea tree, rozmarýn či borovice hezky pročistí vzduch. 

Aby toho nebylo málo, snažím se také dobře jíst. Ráno a večer si dávám lžíci dýňového oleje (kvůli dobré kvalitě vlasů, navíc doufám, že se tím vyhnu velkému padání vlasů, které mě potkalo po porodu s Jeníčkem), užívám železo, hořčík proti křečím a také denně jím mandle (mají vysoký obsah hořčíku) a lžičku mletého lněného semínka, které nechávám nabobtnat ve sklenici vody.

Děkuji Nuspring.cz za milou spolupráci!

6 komentářů:

  1. Chtela bych se zeptat, jestli jste mela pocit, ze Vam ten dynovy olej na padani vlasu zabral? Ja nemam pred porodem ani po, ale s padanim vlasu bojuju uz od srpna a nic. Uzivam selen, zinek a vitamin B :-/

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím nevím, ještě mám před porodem. Pop prvním porodu mi vlasy začaly padat až po několika měsících, ale to jsem dýňový olej neužívala. Teď uvidíme, dám vědět!

    OdpovědětVymazat
  3. Muzu se zeptat na tu masazni kostku od Ponia? Jak se pouziva? Opravdu se pri kontaktu s kuzi rozpousti tak, ze pokozku dostatecne hydratuje? Laka me kostku vyzkouset, ale porad se nemuzu odhodlat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na kůži po pár sekundách začne příjemně tát a mou kůži dobře promastí.

      Vymazat
  4. Kvetinové vody mám veľmi rada, avšak levanduľovú som ešte neskúšala :) Mojej pleti veľmi vyhovovala pleťová voda z damašskej ruže
    FRENCHSTYLE

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavé tipy, které jsou myslím nejen pro budoucí maminky :) Oceňuji, že je článek o přírodní kosmetice, kterou sama vyhledávám. Nechtěla by jsi někdy v budoucnu udělat recenzi na přírodní kosmetiku odtud? Myslím, že tam mají i sekci pro (budoucí) maminky a děti :)

    OdpovědětVymazat