úterý 1. listopadu 2016

Šlehané kokosové máslo se zeleným čajem


Našlehaný a jemně zelenkavý krém z kokosového oleje a zeleného čaje je právě teď můj nejoblíbenější krém a je jednoduchoučký na výrobu.

Kokosový olej dobře hydratuje suchou zimní pokožku, dodává krému jemnou vůni a je plný zdravých věcí, jako třeba vitamínů.
Zelený čaj obsahuje velké množství kofeinu, antioxidantů a také pomáhá při hubnutí (ne že by zrovna tohle byl můj cíl).

Šlehané kokosové máslo se zeleným čajem
100 g kokosového oleje (v bio kvalitě)
2 lžičky kvalitního sypaného zeleného čaje (použila jsem China Gunpowder Golden Temple)
1 malá lžička včelího vosku
3 kapky rozmarýnového esenciálního oleje

Do hrnce dejte kokosový tuk, čaj a včelí vosk a na nejnižší teplotě nechejte zahřívat jednu hodinu. Během této doby dostane tekutina tmavě zelený odstín. Poté sceďte, přemístěte tekutinu do misky a tu dejte do lednice.
Ve chvíli, kdy krém začne tuhnout, ho ruční metličkou začnete šlehat, dokud nezíská světle zelenou nadýchanou konzistenci, asi jako šlehačka.
V této chvíli krém přemístěte do kelímku a nechejte v lednici úplně ztuhnout. Dále ho pak můžete skladovat při pokojové teplotě.

Včelí vosk i rozmarýnový olej můžete vynechat. Já jsem vosk přidala kvůli stabilitě krému. Kokosový tuk totiž taje už při teplotě okolo 25 stupňů a včelí vosk by měl zvýšit tuhost krému. Rozmarýnový olej jsem přidala jen kvůli vůni, kterou mám ráda.



Hrnek silného a dobrého zeleného čaje neodmyslitelně patří k mému ránu, hlavně když je venku zataženo a mlhavo, dokáže mě pořádně probrat.
Ze zeleného čaje jsem si vyrobila i pleťové tonikum, které vám příště ukážu.

Tento příspěvek vznikl ve spolupráci s Manutea.

Žádné komentáře:

Okomentovat