úterý 7. května 2019

Hedvábná zubní nit Georganics


Hedvábnou zubní nit jsem sháněla od té doby, co jsem se začala více zajímat o dopad svých nákupů na životní prostředí, o snižování odpadu a jeho recyklaci.

Obyčejná zubní nit, kterou koupíte v lékárně nebo drogerii, je totiž vyrobená z plastu. Dlouho jsem hledala hedvábnou zubní nit, ale nikde ji neměli. Až teď jsem ji objevila u NuSpring.cz. Zubní nit je od britské značky Geoganics. Je vyrobená z divokého a udržitelného pěstování hedvábí a je plně rozložitelná. Skleněná lahvička, ve které je nit zabalená, vám po jejím spotřebování znova poslouží, protože si můžete koupit náhradní balení nitě už bez skleničky. A dokonce i papírová krabička, ve které je nit zabalená, je potištěná přírodním inkoustem. A to se mi moc líbí.


Nit se používá úplně stejně jako ta obyčejná plastová. Jediný rozdíl vidím v tom, že hedvábná nit není vždy dokonale hladká a o něco snadněji se zatrhne. Ale to je opravdu zanedbatelný detail. Nit, kterou mám doma, voní po kardamomu. Existuje ještě druhá verze s aktivním uhlím, ta je černá. Už teď vím, že si zubní nit od Georganics najde stálé místo v mojí koupelně.

Setkávám se i s názorem, že s těmi mými odpady (sem patří předcházení odpadu, třídění, podpora lokálních produktů apod.) sama nic nezměním. Ale pokud by si tohle řekl každý, opravdu se nic nezmění. Podle mě se ale počítá každá drobnost, která nám pomůže eliminovat spotřebu plastu. Co myslíte?

Tento příspěvek vznikl ve spolupráci s NuSpring.cz, děkuji za sponzorování mého blogu.

Žádné komentáře:

Okomentovat