pátek 16. září 2016

Šípkový krém s levandulí


To jsem se tak jednou zase pustila do výroby krému na přání maminky, která tou dobou trpěla velmi suchou kůží na rukou. Její přání bylo, aby krém obsahoval šípkový olej a já, jakožto vzorná dcera, jsem neváhala a dala se do práce.

Šípkový krém s levandulí
50 g bambuckého másla
50 ml šípkového oleje
3 kapky esenciálního levandulového oleje

1. Nad vodní lázní opatrně rozpusťte bambucké máslo. Vlijte šípkový olej, promíchejte a odstavte (pokud se vám v této fázi bude oddělovat máslo a olej, nezoufejte, vše se později spojí).
2. Směs umístěte do lednice a každých 10 minut ji promíchejte. Až bude krém v pokojové teplotě, vmíchejte levandulový olej.
3. Ve chvíli, kdy povrch krému jakoby ztuhne, je čas na jeho vyšlehání. Použít můžete buď ruční metličku nebo elektrický šlehač. Během šlehání krém zesvětlá a jeho konzistence bude krásně nadýchaná.
4. Vyšlehaný krém přemístěte do kelímku a dejte do lednice ztuhnout.


Krému jsem namíchala trochu víc, aby na mě taky zůstalo a popravdě je to ten nejlepší krém, který pod mýma rukama doposud vznikl. Používám ho snad na všechno. Na ruce, na drobné oděrky a popáleniny nebo na obličej, když zrovna nemám po ruce pleťový olej.

Šípkový olej je velmi užitečná kosmetická ingredience. Říká se, že zpomaluje stárnutí pleti, hydratuje, obsahuje spoustu vitamínů a též antioxidanty. V neposlední řadě je vhodný právě na ekzémy a kožní neduhy.
A protože mi už pomalu dochází, budu si brzo muset namíchat další várku.

Máte také nějaký zajímavý recept na svůj domácí krém?

3 komentáře:

  1. Krásný krém. Mohu se zeptat odkud máte tu kovovou krabičku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že už si to vůbec nepamatuji. Asi z nějakého internetového obchodu s přírodní kosmetikou.

      Vymazat
  2. Já si dříve také krémy dělala :) Asi budu muset zase nějaký zkusit, trochu mi to chybí a především mě to bavilo :)

    OdpovědětVymazat