úterý 25. října 2016

Balzám na rty s arganovým olejem


Rozhodla jsem se, že si vyrobím vlastní balzám na rty. Jelikož moje zásoby surovin pro výrobu kosmetiky nejsou kdovíjak široké, vykouzlila jsem balzám jen ze dvou ingrediencí a přesto je výborný.
Je v něm arganový olej, který hlavně přes zimu pomůže tenké kůži na rtech přežít mrazy, navíc působí jako antioxidant a pomáhá rychlé obnově rozpraskané kůže.
Další složkou je včelí vosk, který dodá balzámu konzistenci, krásně voní a také působí hojivě.

Balzám se skládá ze dvou částí oleje a jedné části vosku. Množství jsem měřila podle objemu, ne podle váhy. Jako odměrka mi posloužila malá čajová lžička a množství vystačilo na dva malé kalíšky.


Balzám na rty s arganovým olejem
2 lžičky arganového oleje
1 zarovnaná lžička včelího vosku

Do hrníčku dejte olej i vosk (ten doporučuji nalámat na co nejmenší kousky) a v mikrovlnce nebo ve vodní lázni nechejte rozpustit. Promíchejte a nalejte do kalíšků na balzámy (kalíšky jsem nejprve důkladně umyla vodou a pak  96% lihem, aby v nich nezůstaly žádné nečistoty). Nechejte chvíli ztuhnout v lednici.

Tento příspěvek vznikl ve spolupráci s Biooo.cz.

2 komentáře:

  1. Ahoj, mám dotaz :) chci udělat krém/balzám s propolis, ale nevím přesně v jakém stavu a kdy ho mám do krému přidávat. Zatím je v surovém stavu (není ještě smíchaný s lihem). Chystám se pracovat s bambuckým máslem, ale když bych vyráběla i tento balzám na rty, přidala bych propolis i tam. Jak bys postupovala ty? Propolis rozehřát jako vosk, nebo musí být smíchaný s tím lihem?

    s pozdravem
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Terezo,
      s tímhle ti neporadím, je to otázka pro někoho s více zkušenostmi.

      Vymazat