pondělí 27. března 2017

Velká jarní očista mého šatníku


Je jaro s ním pro mě přichází kreativnější období v oblékání. V zimě bylo hlavním cílem neumrznout a tak jsem chodila zachumlaná do teplého kabátu a pořádné šály a teď můj šatník nutně potřebuje provětrat a zase trochu probrat jednotlivé kousky.

Loni jsem psala o principech minimal wardrobe, kdy si každou sezonu koupíte pět kvalitních kousků. Letos jsem svou nákupní strategii poněkud přepracovala. Jde o to, že už mám nad svým šatníkem kontrolu, jsou v něm jen věci, které mi padnou, jenže velká část z nich už potřebuje být nahrazena.
Takže jsem upustila od teorie pět kousků/sezona a momentálně nakupuji tolik věcí, kolik je třeba, aby můj šatník vypadal, jak si představuji. V podstatě se stejně pořád točím okolo počtu těch pěti věcí.

V článku "jak si vytvořit minimal wardrobe" jsem psala o jednoduchých principech, které mi osobně dost pomohly s tříděním skříně. Shrnu je i tady.
U každého kousku se zeptám, jestli se mi líbí a jestli mi sluší a cítím se v něm dobře nebo jestli není moc zničený (tyhle věci odkládám na hromádku a co nejdřív je zašiju).
Totéž platí i pro boty. Pravidelně si je nechávám znovu podrazit a o kožené se dobře starám.



Po tomto zásahu mi ve skříni opravdu přibylo volného místa. Zároveň cítím, že potřebuji přidat nové prvky jako hezký jarní kabát (pokud na takovou koupi ještě není pozdě), jarní tenisky... Ale o tom zase příště v mém jarním wishlistu.

Vyřazené oblečení se snažím prodat na Vinted, některé obyčejnější kousky zanesu do obchůdku Nadace Veronika a zbytek půjde do bílých kontejnerů určených pro sběr oděvů.



Někdy ale nastanou chvíli, kdy už jsem  unavená svým dosavadním šatníkem. Část věcí se mi začíná rozpadat a potřebovala bych je nahradit novými věcmi. Tak jsem si jednou odpoledne řekla, že prostě půjdu na nákupy a co se mi bude líbit, to si koupím.
Skončila jsem s jedněmi kalhotami, jednou letní košilí a slunečními brýlemi. Dost nuzný výsledek. Nic víc se mi totiž nelíbilo (smutné, že?). Umělé materiály a až zarážející průsvitnost jednotlivých věcí mě od koupi většiny věcí odradily.



1 komentář:

  1. Taky si každý rok dělám velkou očistu mého šatníku, co už dlouho nenosím odložím na stranu a pak prodám na https://www.onlinesekac.cz/ Za něco co nepotřebuju tak dostanu nějaké peníze a navíc to udělá radost ještě dalším lidem.

    OdpovědětVymazat