středa 17. května 2017

Přírodní deodoranty

Stejně tak dlouho, jako jsem přestala používat šampony a pleťové krémy z drogerie, se vyhýbám i chemickým deodorantům a hledám tu pravou přírodní náhradu. Najít ten správný přírodní deodorant byl zatím ten největší oříšek a řekla bych, že s jeho hledáním stále nejsem u konce.
Je pro mě důležité, aby neobsahoval hliník, parabeny, SLS a ani jiné nepřírodní a tělu neprospěšné látky a taktéž by neměl být tetovaný na zvířatech.

Deodorant Jason mě zaujal svou levandulovou vůní, která se ale během několika minut po aplikaci vytratí a mám pocit, že se s tímto deodorantem potím mnohem víc, než kdybych žádný nepoužila. Pro mě je to  nejhorší kousek z tohoto článku a zbytečně vyhozené peníze.

Dr. Organic je poměrně neznámá značka, ale jejich deodorant vůbec nebyl špatný. Jde o kuličkový deodorant v docela robustním balení s příjemnou levandulovou vůní. Funguje dobře, má příjemnou konzistenci a můžete si vybrat z docela velkého spektra vůní. A samozřejmě je bez parabenů a SLS.
Deodorant od Alverde byl mým vůbec prvním přírodním deodorantem a spolu s jejich šamponem u mě měly celkem dlouho vyhrazené místo na poličce.
Deodorant je ve skleněné lahvičce s rozprašovačem, ale o rozbití bych se určitě nebála, alespoň mně se to za celou dobu nikdy nestalo.
Celkem často mění vůně. Pamatuji si třeba na šalvěj nebo magnólii, které se dnes už nevyrábějí, ale vždycky jsou dostupné alespoň tři další vůně.
Parfémovanost těchto deodorantů je trochu vyšší, chvíli ho na sobě budete opravdu silně cítit a pak pomalu vyprchá.
Jeho účinek se dobrý, takový lepší průměr a většinou ho mám doma v záloze, když mi dojde nějaký můj jiný oblíbený.

Mylo a Čistá pažuška, to je ovšem jiný level, co se týče složení. Přírodní složky, esence, žádná soda (která někomu může vadit) a krásně krémová konzistence deodorantu v roztomilé skleničce. Balení mi vydrželo asi měsíc a půl.
Deodorant se vyrábí ve třech vůních. První vlaštovkou pro mě byl grep s bergamotem a jeho vůni jsem si úplně zamilovala. Byla hodně kořeněná a až pánsky laděná, ale vůbec jsem se bez ní neobešla.
Deodorant funguje opravdu dobře a je založen na kokosovém oleji. Do pokožky se rychle vstřebá a pak už cítím jen jeho vůni. Pokud je teplo, je dobré jeho aplikaci v průběhu dne zopakovat.
Momentálně mám pomerančový květ, který mi svým efektem přijde o malinko horší, ale možná je to jen teplejším počasím. A chystám se vyzkoušet i třetí vůni, kterou je fialka.

A nakonec Bio Rythme, ten nejlepší přírodní deodorant, jaký jsem kdy vyzkoušela. Jeho ingredience jsou 100% přírodní a ve velmi vysoké kvalitě.
Je založen na kakaovém másle a sodě, která mi vyhovuje, protože skvěle neutralizuje zápach.
Vyrábí se v několika vůních a také bez parfemace, já mám prozatím meduňku s citronem, velmi svěží a docela výraznou vůni.
Deodorant ale celkem rychle ubývá, to však nic neznamená ve srovnání s jeho účinkem.
A jaký je vás oblíbený přírodní deodorant?

8 komentářů:

  1. Doporučuju taky deodorant od Ponio, který podle mě taky funguje skvěle. Bohužel jsem příliš citlivá na jedlou sodu, takže ho používám velice výjimečně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ponio má taky v hledáčku. Navíc se mi líbí, že má papírový obal.

      Vymazat
  2. To jsem si zrovna chtěla přečíst, momentálně pátrám! I když já bych ještě zároveň chtěla nějaký ideálně neplastový obal, ať je to co nejblíž zerowaste, ale to teda nevím, kde pátrat. nebo aspoň znova využitelnou krabičku, než ty vysouvací a kuličkové blbiny. Snad fler? Ten Alverde, tam se dá rozprašovač odšroubovat a znova naplnit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ten zero waste obal by to chtělo, třeba Mylo je ve skleněné dózičce, která se dokonce dá vrátit. Nebo Ponio, ten je v papírovém obalu. Alverde se dá odšroubovat.

      Vymazat
    2. Do těch Ponio papírových obalů se dokonce dají koupit jen samostatné náplně. Nevím teda, v čem jsou balené ty, ale nabízí se.

      Vymazat
  3. Super článok. Potrebovala som nejaké tipy na prírodné deodoranty aj s nejakou recenziou.takže super.

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají hezky, ale snažím se žít bez obalu. Takže zkouším domácí a pak mám jeden v bambusu.

    OdpovědětVymazat
  5. Škoda, že jsem tenhle článek nenašla dřív. Teď už mám doma deo krystal od Bekry a pro případy, kdy hodně pospíchám, jsem si koupila Borotalco invisible. Mně osobně šlo hlavně o odstranění hliníku ze složení. Borotalco mi nádherně voní, navíc vytrvale, ale ani jedno mi nepřijde moc účinné. Takže až tohle vypotřebuju, nechám se ráda inspirovat a zkusím bio rythme. :-)

    OdpovědětVymazat